Stacje automatyzujące produkcję

Stacje automatyzujące produkcję

Misją naszej firmy jest ułatwianie ludziom pracy przy seryjnej produkcji różnego rodzaju produktów. Szczególnie uciążliwe dla pracowników w dzisiejszych czasach są powtarzalne czynności wymagające skupienia, precyzji i zachowania jakości. Naszą pasją jest kreowanie innowacyjnych maszyn, które mogą zastąpić ludzi w tych żmudnych czynnościach. Zapewniają pełne bezpieczeństwo produkcji przez 24h, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, z przerwami na konserwację i regulacje. Zapewnimy Państwa sukces w produkcji dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych komponentów renomowanych firm: ITEM, BOSCH, Festo, Destaco, Siemens, IFM, MURR, Turck, Balluff, Rittal, Phoenix Contact, Keyence, Cognex, Sick, Pilz, Atlas Copco, Apex DGD, Bosch, Avdel, Huck, Baltec, KMT, TOX, Kistler.

Zautomatyzowana stacja pakowania oparć.

Dbając o zdrowie pracowników firmy produkującej oparcia, zaprojektowaliśmy stanowisko automatycznego pakowania oparć do pojemników. Robot Fanuc ze specjalistycznym chwytakiem pobiera oparcie ze stołu obrotowego, a następnie układa w wolnym miejscu w pojemniku.

Automatyczne wprasowywanie łożysk

W pełni automatyczna stacja wprasowywania łożysk igiełkowych na wał silnika, stacja posiada własny magazyn na 2 typy łożysk z pojemnością po 300 sztuk, w zależności od produkowanego typu silnika podawane jest odpowiednie łożysko. Łożysko umiejscowione jest automatycznie w specjalnej głowicy, następnie precyzyjnie za pomocą siłownika Kistler wprasowane w silnik, parametry jakościowe wprasowania to siła i droga. Po prawidłowym wprasowaniu wszystkie dane są zapisywane w RFID nośniku informacji umiejscowionym pod paletą. Następnie archiwizowane w bazie danych.

Robot KUKA IIWA

Największym innowacyjnym wyzwaniem było zabudowanie, uruchomienie i zaprogramowanie robota KUKA IIWA współpracującego z człowiekiem.

Dzięki naszym konstruktorom, mechanikom i elektrykom powstał innowacyjny chwytak umożliwiający w bezpieczny sposób złapanie oparcia samochodowego, wyjęcie go z maszyny i podanie go na odpowiednią wysokość pracownikowi.

Dzięki naszym wykwalifikowanym programistom robot wyczuwa kiedy pracownik trzyma w ręce oparcie i otwiera chwytak. Pracownik wtedy w ergonomiczny sposób może je umiejscowić w palecie w celu dalszej obróbki.

Zaletą robota współpracującego z człowiekiem jest brak ograniczeń w postaci siatki/obudowy chroniącej robota. Sam robot jest zbudowany w taki sposób by chronić człowieka przed zagrożeniem zdrowia.

Stacja automatycznego olejenia silnika

Stacja służy do naniesienia odpowiedniej dawki oleju na korbowód, olej musi być odmierzony z dużą dokładnością i naniesiony precyzyjnie w odpowiednie miejsce. Do pomiaru służą odpowiednie czujniki. Dopiero po prawidłowym zwrotnym sygnale z czujników silnik jest zwalniany do dalszej produkcji.

 

Automatyczne stacje wytrząsania wiór, wprasowywania i wbijania kołków.

Stacja wytrząsania wiór
Stanowisko w pełni automatyczne opróżniające głowicę silnika z wiórów, chwytaki łapią silnik, a następnie obracają nim i wytrząsają wióry.

Automatyczna stacja wprasowywania kołków ustalających do ramki wałków rozrządu.

Kołki są podawane za pomocą podajnika wibracyjnego. Następnie są wprasowywane za pomocą odpowiednich cylindrów FESTO.

Automatyczna stacja
wbijania tulejek ustalających
pod skrzynię biegów.

Tulejki są podawane za pomocą podajnika wibracyjnego. Następnie są wbijane  przy użyciu odpowiednich, automatycznych narzędzi udarowych AtlasCopco

Galeria Automatyczne stacje wytrząsania wiór, wprasowywania i wbijania kołków.

Stanowisko kontroli szczelności zmontowanego układu

Stanowisko kontroli szczelności. Dotychczas kontrola szczelności odbywała się z wykorzystaniem siłowników i napędów pneumatycznych. Jednak jego wydajność była nie dostosowana do potrzeb produkcyjnych. Zaprojektowanie stacji z robotem typu EPSON SCARA oraz dwoma gniazdami kontrolującymi szczelność pozwoliła na podniesienie jakości produktu końcowego oraz podniesienie wydajności linii produkcyjnej. Kontrola jest przeprowadzana za pomocą systemu pomiarowego ATEQ.

Linia skręcania siedzisk samochodowych

Linia skręcania siedzisk samochodowych – linia do wstępnego skręcania siedzisk, składająca się transportu BOSCH, palet transportowych, załadunku/wyładunku ręcznego, dwóch stacji ręcznego skręcania za pomocą wkrętarek BOSCH oraz dwóch automatycznych stacji zgrzewania punktowego oraz nitowania. Do zgrzewania został użyty sterownik ARO z elektrodami, natomiast do nitowania została użyta nitownica BALTEC Wszystkie parametry połączeń skręcanych, nitowanych, zgrzewanych są zapisywane w RFID, a pod koniec linii jeśli proces został prawidłowo wykonany następuje wygrawerowanie grawerką TECHNIFOR kodu data matrix z numerem siedziska i datą produkcji, wszystkie dane jakościowe zostają wysłane do systemu archiwizującego dane.

Galeria Linia skręcania siedzisk samochodowych

Zautomatyzowane podawanie maty grzewczej.

Skonstruowanie i zabudowanie specjalistycznego chwytaka do mat grzewczych. W zakresie firmy AmiSter było podłączenie, uruchomienie i zaprogramowanie podawania w automacie.