Produkty

Linie montażowe

Firma Amister zrealizowała wiele projektów z zakresu budowy i oprogramowania wyspecjalizowanych linii montażowych. Naszym nadrzędnym celem jest satysfakcja klienta. Toteż dbamy o wysoką jakość produktu i krótki czas cyklu produkowanego wyrobu. Z tego też względu zatrudniamy najlepszych specjalistów pracujących w kilku zespołach: konstruktorów mechaniki i elektryki, monterów, programistów i projekt menedżerów. Każdy z zespołów pracuje indywidualnie i ze szczególną starannością dba o swój etap pracy, co powoduje, że zbudowana linia montażowa odpowiada na wszystkie potrzeby klienta.

Nasze portfolio

Poniżej zamieszczono opis przykładowych realizacji.

Budowa i oprogramowanie 5x linii montażu oparć samochodowych

Linia montażowa została podzielona na 18 podstacji, przy których pracę wykonywało – w zależności
od produkowanego modelu – od 3 do 5 operatorów. W ramach tej linii montażowej odbywają się następujące procesy: zrobotyzowane automatyczne wkręcanie śruby samogwintującej, automatyczne łamanie lakieru, automatyczne nitowanie, kontrola poprawności montażu ręcznego przy zastosowaniu wyspecjalizowanego systemu wizyjnego, komunikacja z systemem nadrzędnym.

Podstawowym celem tego projektu było:

  • zarysowanie od podstaw schematu produkcji wyrobu,
  • zaprojektowanie mechaniczne i elektryczne,
  • opracowanie kompletnego algorytmu sterowania odpowiadającego na potrzeby klienta,
  • zbudowanie maszyny i rozpoczęcie produkcji wraz ze wsparciem poodbiorowym.

Zastosowane technologie:

  • zabudowa na podzespołach Bosch Rexroth,
  • pneumatyka: Festo,
  • sterowanie: PLC Siemens S7-1500F,
  • komunikacja: Profinet, Profisafe, IO-link,
  • aparatura elektryczna: MurrElektronik, Harting, Eltron, LappKabel,
  • systemy bezpieczeństwa:
    • kurtyny bezpieczeństwa z mutingiem: Sick,
    • rygle bezpieczeństwa: Euchner,
    • wyłączniki awaryjne: Siemens,
  • kolumny sygnalizacyjne: Balluf,
  • sensoryka: Sick, Balluf, Siemens,
  • napędy: SEW, Siemens,
  • robot: Fanuc,
  • technika wkręceń: Atlas Copco,
  • technika nitowań: Titgemeyer,
  • systemy wizyjne: Keyence, Cognex,
  • przenośniki łańcuchowe: Bosch Rexroth,
  • podajnik śrub: Stoeger.

Budowa i oprogramowanie linii montażu siedzisk samochodowych

Linia montażowa została podzielona na 10 podstacji. Przy każdej z nich pracuje od czterech do sześciu operatorów w zależności od produkowanego modelu. W ramach tej linii montażowej odbywają się takie procesy jak: automatyczne zaciskanie pierścieni mocujących ramę siedziska, automatyczne naciąganie pręta regulującego, kontrola poprawności montażu ręcznego przy pomocy wyspecjalizowanego systemu wizyjnego, komunikacja z systemem nadrzędnym.

Podstawowym celem tego projektu było:

  • zarysowanie od podstaw schematu produkcji wyrobu,
  • zaprojektowanie mechanicznego i elektrycznego,
  • opracowanie kompletnego algorytmu sterowania odpowiadającego na potrzeby klienta,
  • zbudowanie maszyny i rozpoczęcie produkcji wraz ze wsparciem poodbiorowym.

Zastosowane technologie:

  • zabudowa na podzespołach Bosch Rexroth,
  • pneumatyka: Festo,
  • sterowanie: PLC Siemens S7-1500,
  • komunikacja: Profinet, IO-link,
  • aparatura elektryczna: MurrElektronik, Harting, Eltron, LappKabel,
  • kolumny sygnalizacyjne: Balluf,
  • sensoryka: Sick, Balluf, Siemens,
  • napędy: SEW, Siemens,
  • systemy bezpieczeństwa:
    • kurtyny bezpieczeństwa z mutingiem: Sick,
    • rygle bezpieczeństwa: Euchner,
    • wyłączniki awaryjne: Siemens,
    • przekaźniki bezpieczeństwa: PILZ,
  • technika wkręceń: Atlas Copco,
  • systemy wizyjne: Keyence,
  • przenośniki łańcuchowe: Bosch Rexroth.

Oprogramowanie linii montażu skrzyń biegów

Linia montażowa została podzielona na 10 podstacji. Przy każdej z nich pracuje od czterech do sześciu operatorów w zależności od produkowanego modelu. W ramach tej linii montażowej odbywają się takie procesy jak: automatyczne zaciskanie pierścieni mocujących ramę siedziska, automatyczne naciąganie pręta regulującego, sprawdzenie poprawności montażu ręcznego przy zastosowaniu wyspecjalizowanego systemu wizyjnego, komunikacja z systemem nadrzędnym.

Niniejszy projekt miał na celu:

  • opracowanie kompletnego algorytmu sterowania według standardu klienta,
  • pełny rozruch oprogramowania, rozpoczęcie produkcji i wsparcie poodbiorowe klienta.

Zastosowane technologie:

  • zabudowa na podzespołach Bosch Rexroth,
  • pneumatyka: Festo,
  • sterowanie: PLC Siemens S7-1500,
  • aparatura elektryczna: MurrElektronik, Harting, Eltron, LappKabel,
  • systemy wizyjne: Keyence,
  • przenośniki łańcuchowe: Bosch Rexroth,
  • technika wkręceń: Atlas Copco,
  • systemy bezpieczeństwa:
    • kurtyny bezpieczeństwa z mutingiem: Sick,
    • rygle bezpieczeństwa: Euchner,
    • wyłączniki awaryjne: Siemens,
    • przekaźniki bezpieczeństwa: PILZ,
  • kolumny sygnalizacyjne: Balluf,
  • sensoryka: Sick, Balluf, Siemens,
  • napędy: SEW, Siemens.

Chcesz wiedzieć więcej?

Łukasz Harwig

Account Manager